maandag 24 oktober 2011

Martha is 105!

Martha Peeters is vandaag 105 geworden. De hele dag was het een gaan en komen van mensen die haar ‘ne gelukkige’ kwamen wensen. Onder hen onder meer onze burgemeester Roger Gabriëls. Opmerkelijk: Martha woont nog steeds in haar eigen huis op de Bouwelse Steenweg.

Ons land telt 1.500 honderdjarigen. En ze wonen lang niet allemaal in een instelling. “Ik ben gelukkig dat ik op mijn leeftijd nog in mijn huis kan wonen”, zei Martha in juli in Het Nieuwsblad. Martha werd toen geïnterviewd voor een artikel over Familiehulp. “Ik krijg veel hulp van mijn kinderen”, zei ze toen. “Het meest van mijn zoon Jan, die hier bijna constant is.”
Martha trouwde in 1928 met Alfons Thyssen. Ze schonk het leven aan zes kinderen. Ondertussen heeft ze veertien kleinkinderen en twintig achterkleinkinderen. In Huirtuit kennen ze haar als ‘Martha van Jef van Sevens van Fokke Swis’.
Oud worden heeft volgens Martha één voordeel. “Je bent alleen nog maar omringd door mensen die jonger zijn. Dat houdt je fris.” Haar favoriete programma’s op tv zijn voetbal- en wielerwedstrijden. Ze leest ook nog elke dag de krant.

Geen opmerkingen: