Ook klanten krijgen het moeilijker
Caekaert merkt op dat haar klanten het eveneens moeilijker krijgen om de eindjes aan elkaar te knopen. “Het koopgedrag is de voorbije maanden veranderd. Mensen doen hun boodschappen bewuster en laten extra’s sneller liggen. Soms vertellen klanten me zelfs dat ik ze even niet meer zal zien.” De concurrentie van supermarkten weegt bovendien zwaar door. “Een grote supermarktketen maakt nu reclame voor kipfilets voor 6 euro per kilo. Dat is minder dan wat een zelfstandige beenhouwer vandaag als aankoopprijs betaalt.”
Zorgen over de toekomst
De Herenthoutse ondernemer maakt zich zorgen over de toekomst van haar zaak, maar geeft zich niet zo eenvoudig gewonnen. Ze beperkte haar openingsuren om energie te besparen en wil automaten plaatsen waarin klanten hun bestellingen kunnen oppikken. Zo heeft ze meer tijd vrij om een extra job uit te oefenen. “Ik ben opgeleid als verpleegkundige, maar ben al jaren niet meer in die sector actief. Nu wil ik dat wel weer doen. In de zorg zijn er toch handen tekort en ik ben alleenstaande moeder van drie kinderen. Ik moet mezelf heruitvinden, al blijft de slagerij mijn passie.” (Bron: De Morgen)
Slager Nathalie Caekaert. Beeld Tine Schoemaker
Geen opmerkingen:
Een reactie posten